Banana Heaven

Honey, I baked!😀

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg elsker fridager. Sånne skikkelige fridager. Våkne av sollyset, bruke laaang tid på frokosten, og gjøre akkurat det jeg vil i tomt hus. Ofte blir jeg sittende med et DIY-prosjekt (eller drømmer om et på Pinterest). Men i dag … ville jeg bake. Jeg fant en fantastisk nettside i går, skinnytaste, som har et hav av deilige oppskrifter – på sunnere vis! Sunne brownie bites? YES PLEASE🙂

Så da bar det i gang med Chewy Low Fat Banana Cookies! Og her er meg etter hvert: “Hallo, jeg har en hel fridag og en svær klase med bananer..jeg må jo lage noe mer!” And please behold, the magnificent Banana Nut Bread. Og hun så at det var godt. Dere får derimot nøye dere med Cookies-oppskriften. Space-issues, you know. Sjekk ut linken for brødoppskriften. I DIE.

 These are the ultimate! Big or small, you’re gonna love these babies!

Chewy Low Fat Banana Cookies
Ingredienser:
1 kopp hvetemel
1 ts bakepulver
1/2 ts natron
1/2 ts salt
1/2 ts kanel
2 ss usaltet smør, romtemperert
1/2 kopp sukker
1/2 kopp brunt sukker
1 stort egg
1/4 kopp moden, most banan
1/2 ts vaniljeekstrakt (“Du får det hos Kitchn!”)
2 kopper havregryn

Slik gjør du:
Sett ovnen på 175 grader.
I en medium bolle, bland sammen hvetemel, bakepulver, natron, salt og kanel.
I en stor bolle, bland smøret og sukkertypene med elektrisk mikser.
Tilsett egget, etterfulgt av den moste bananen og vaniljeekstrakt.
Tilsett hvetemelsblandingen og havregryn mens du rører for hånd.
Ha omtrent en spiseskje-størrelse med deig på brett med bakepapir, dette blir ca 30 cookies.
La dem steke midt i ovnen i 10-12 minutter, ta dem så ut og la dem nedkjøles et par minutter.

Oppbevar dem i en lufttett boks slik at du ikke spiser alle i et jafs!

Og nå må dere unnskylde meg, jeg må gå og løpe trynet av meg! Etter litt for mange sånne kjeks..well, you know how I do! WORTH IT😉

One thought on “Banana Heaven

Leave a Reply

