Lemon-Blueberry Coconut Muffins

Hvis du, som meg, ELSKER blåbærmuffins, men IKKE ELSKER kaloriene, karbohydratene og sukkeret i dem – fear not! Disse muffinsene will make your dreams come true!!! I oppskriften til disse muffinsene står det at du skal bruke kokosmel, men det klarte ikke jeg å oppdrive. Så jeg kjørte 1/4 kopp kokosmasse i blenderen og tilsatte 5 ss hvetemel i stedet – neste gang skal jeg ha funnet kokosmel! Det utgjorde ikke store forskjellen i næringsinnhold. Kokosmel har mye fiber og protein, og med tanke på at jeg ELSKER (mye kjærlighet her) kokos, må jeg finne disse godsakene til neste gang.

Ingredienser
3 egg
2 ss smør
2 ss melk
2 ss honning
1/4 ts vaniljeekstrakt
1 ss sitronjuice
1/4 kopp kokosmel
1/4 ts bakepulver
1/8 ts salt
16 ts Splenda
1 kopp ferske blåbær

1.  Sett ovnen på 220 grader.

2.  Bland sammen egg, smør, melk, honning, vanilje og sitronjuice i en medium stor bolle.

3. I en separat bolle, bland kokosmel (eller som meg, pulverisert kokosmasse og hvetemel) med salt, bakepulver og splenda. Bland de våte ingrediensene nøye sammen med det tørre til det ikke er noen klumper i røren.

4. Vask blåbærene og tørk med papir. Bland dem inn i røren.

5. Hell røren i 8 muffinsformer. NB! Ha den gjerne i en metall/silikonform sprayet eller smurt med smør. I papirformer vil deigen klistre seg fast.

6. Stek på 200 grader i 15 minutter. Enjoy this Dashing Dish recipe!

2 thoughts on “Lemon-Blueberry Coconut Muffins

  1. De så gode ut! Tror jeg må prøve meg på disse til helgen🙂
    Kokkosmel finner du blant annet på Kinsarvik frukt og grønnt, absolutt verdt investeringen- kan brukes til det meste, og så smaker det så søtt og godt også🙂

  2. Sweet! Jeg vil ha😀 Må ta en tur innom Åsane snart da tror jeg..kjør på med bakings! Det var en HIT.

Leave a Reply

