DIY: love

Jeg elsker å teste DIY-prosjekter som jeg finner rundt omkring (spesielt my lover Pinterest), men smertelig nok er det hverken nok tid eller penger til rådighet. Spesielt tid. Men i helgen så jeg en gyllen mulighet til kreativ utfoldelse ettersom jeg var ferdig med eksamen #2 og hadde en uke fri. Én uke fri. Det er som en hel sommerferie for meg det nå.

Så jeg handlet sennepsgul maling, fant frem hvit-ishe malingsrester fra da vi totaloppusset huset vårt, planker fra vårt gamle rekkverk og pappas kunnskap og verktøy. Og da var det bare å kjøre på.

1: Finn fram planker på den bredden du ønsker. 2: Skjær dem så til den lengden du ønsker; jeg sagde 7 80cm lange planker og så 2 litt lengre planker som skulle skrus på tvers på baksiden for å holde plankene sammen. 3: Litt kraftvask og høytrykksspyling må til! Få bort all den skitten og grønsken! 4: Etter å ha latt plankene tørke over natten spikret jeg dem først sammen, men fant raskt ut at her måtte det sterkere skyts til. Vi måtte skru! Så malte jeg to lag med malingen “Sand” – og takket være det fine været tok det ikke mange timene før begge lagene hadde tørket. 5: Med en fin og sennepsgul akrylmaling kjøpt på hobbybutikk (og spesiell ifølge mor), malte jeg bokstavene “love” i løkkeskrift. Det tok noen forsøk med blyanten først, og bokstavene ble heller ikke helt nøyaktige, men det er halve sjarmen. 6: Gavlen fikk så tørke i rundt 24 timer (eller litt lenger fordi det var drittungt og jeg måtte ha hjelp til å henge det opp), og tirsdags kveld kunne jeg legge meg under en nydelig selvlaget hodegavl. Voila! Piece of cake😉


2 thoughts on “DIY: love

  1. Eg beundrar kreativiteten din, Lydia! Og at du faktisk gjer noko med det🙂 Det vart kjempefint!

Leave a Reply

