Recipe // blueberry muffins

…blueberry muffins!

På vei til USA, tidlig om morgenen på JFK, kjøpte jeg og frk Elise en low fat blueberry muffin. And really – we almost died. Det var den beste muffinsen jeg noensinne har smakt. Jeg har selvfølgelig ikke hatt noen forventning om å lage en like god muffins som heltene på Starbucks, men da jeg fant en oppskrift på nettet på de muffinsene måtte jeg bare prøve. Og hey – hvem elsker ikke blåbær?

THIS IS WHAT YOU NEED:
3 kopper mel
1 kopp sukker
1 ss bakepulver
1/2 ts salt
1 kopp melk
2/3 kopp eplesaus/pæresaus eller 1/3 smeltet margarin
2 eggehviter
1 kopp blåbær

THIS IS WHAT YOU DO:
Sett ovnen på 190 grader. Bland de tørre ingrediensene og sett til side. Kombiner melk, eple/pære/margarin, eggehviter og bland det godt. Ha det tørre i det våte og bland lett med en gaffel. Vend inn blåbærene. Ha deigen i former – jeg fylte 10 store amerikanske muffinsformer litt mer enn halvfulle. Stek til gyllen brune.

Bright and (ridiculously) early this summer, at JFK, Ms Elise and I bought a Starbucks Low Fat Blueberry Muffin. And we almost died, I tell you. It was that good. You don’t get muffins that good in Norway. It was the best muffin I’ve ever had. (Okay, you get it..?) Now, I have no expectations whatsoever to make a muffin the way my heroes at Starbucks do it, but when I stumbled across a recipe for it online, I had to give it a go. And hey – what person doesn’t love blueberries? 

DIG IN. I hope you love it🙂
(see the link for the english recipe)

