DIY // art

Min favorittside å besøke på nettet (gjennom tidene for å være ærlig..) er siden      A beautiful Mess av Elsie+Emma. De poster så utrolig mange herlige DIY-prosjekter, antrekk, dekor-, beauty- og foto-tips — og jeg har lyst å prøve dem ut alle sammen. Det gjør det vanskelig å vite hvor en skal begynne. Men en ting vet jeg; siden jeg skal flytte om et par uker trenger jeg noen nye fargerike tilskudd av … vel, kunst? Derfor bestemte jeg meg for å prøve ut deres Easy DIY Art Collection. Jeg elsker fargene på disse bildene. Og et hvitt lerret er noe av det beste jeg vet. Så jeg kjøpte meg et par lerret (5 for 99,- hos Europris), brun maling (sort og sennep hadde jeg fra før) og fant fram penslene.

1. Du trenger: Et lerret, brun-beige maling, pensel og maskeringsteip (jeg hadde ikke det liggende, men vanlig teip fungerte overraskende fint). 2. Teip fast maskeringsteipen slik at stripene bli jevne og rette. Mal mellom teipbitene med den brune malingen. La tørke. Mal et strøk til. 3. Når malingen har tørket drar du forsiktig av teipen. 4. Voila. Easy as that.

Den brun-beige fargen på dette bildet er til å dåne av – den er så behagelig. Og med den sennepsgule fargen på prikkene, er kombinasjonen så fin!

1. Dette trenger du: et hvitt lerret, sennepsful farge, en svamp og kanskje en pensel. 2. Begynn med å dyppe svampen i maling og trykk på polkadotter. Dekk hele lerretet. 3. Noen sirkler har kanskje blitt litt ujevne, og da kan penselen være god til damage control. 4. Du er nå ferdig med #2!

Jeg elsker denne sennepsgule fargen — det er den samme som jeg brukte på hodegavlen min tidligere i sommer. Noen syns den er sær, men jeg elsker den.
1. Du trenger: et lerret, en pensel, avispapir, lim/teip, sort maling og evt en blyant. 2. Begynn med å dekke hele lerretet med avispapir og fest godt med lim eller teip. Husk på å få være nøye med kantene. 3. Tegn opp ordene med blyant før du maler om du ønsker det. Jeg er litt for perfeksjonist til å male rett på, så blyant må til for min del. 4. Mal over med den sorte malingen. Ikke tenk på om linjene ikke blir perfekte – det er halve sjarmen!

Dette bildet er litt mer av et fokuspunkt enn de to andre, og jeg elsker hvor enkelt og sjarmerende det er. It completes the collection🙂 Lykke til!

My absolute favorite blog of all time is A beautiful mess     by Elsie+Emma. They post so many great DIY-projects, outfits, recipes, decor-, beauty- and photography tips – I want to try them all! And that makes it hard to know where to start … but, since I am moving into a new apartment in a couple of weeks, I knew one thing for sure: I am in need of some new colorful pieces in one of the rooms. And so I decided to try out their Easy DIY Art Collection. I love the colors in these pieces and they fit perfectly in the apartment! So off I went to buy a couple of canvases and some black paint (I had two of the colors already), and I must say I love the look of them!
Tomorrow I am gonna try out their Mocca Chip Frappe — hey, I need something to go with monday’s leftover blueberry muffins, don’cha know!😉
(See link to A beautiful mess for instructions in english). 

With love, Lydia

