life // new year resolutions

GODT NYTTÅR!

Håper dere har hatt en nydelig nyttårsaften. Min ble tilbrakt hjemme med familie og venner, mange runder med spill og litt for mye godteri og søtsaker.

Nyttårsdagene har blitt litt av en refleksjonstid for min del. En tid til å tenke over året som har gått, hva jeg er takknemlig for, og hva jeg håper på i året som kommer. Noen som er aktive nyttårsforsettskrivere? Jeg har skrevet min del av nyttårsforsett gjennom tidene, og jeg har lært et par ting om dem. Skjermbilde 2013-01-01 kl. 19.28.59
1. Gjør det enkelt.Det er mye enklere å oppnå målene om du gjør det realistisk. “Jeg vil bli flinkere til å ta bilder” er et bra mål. Kanskje kan du begynne med å ta et bilde for dag? Kanskje er 365-utfordringen noe for deg?

2. Tenk på det store bildet. Ikke lag 10 forskjellige mål. Om du lager f.eks. tre kan du huske på dem og det gjør dem også lettere å fullføre dem.

3. Belønn deg selv! Litt belønning er viktig for å holde motivasjonen oppe! Kino, middag ute eller kanskje bare en kakao?

✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳ ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳  ✳   ✳  ✳

Og hva er mine tre nyttårsforsett?
1. Ta flere bilder (haha, duh..). Jeg har begynt 365-utfordringen i dag!

2. Ringe oftere til venninner. Alt for ofte blir det meldinger og facebook-chat som styrer, men jeg savner skikkelige telefonsamtaler! På tide å slå noen nummer og ringe venner i andre byer. Once a week, det er mitt mål.

3. Bare spise godteri i helgene. Jada, ett eller annet med helse måtte jo selvfølgelig med. Only saturday. Det er mitt mantra fra nå av.

