recipe // chicken soup with apple and curry

Processed with VSCOcam with t1 presetAh suppe. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg satte aldri pris på suppe som barn. Du kan vel si at jeg var et realt suppehue angående det. (ta et øyeblikk for tørr humor.) Så det har vel tatt et par tiår med modning før jeg kunne verdsette nøyaktig hvor deilige, fargerike og smaksrike supper kan være, i tillegg til å være sunne. (!!!!!!) Denne suppa er utrolig god, sunn og smaksrik — den vil garantert varme deg opp da den har litt karri i seg. Og jeg er ganske sikker på at ris er skikkelig sunt, eller noe. Poenget er: Spis denne. Gjør det.

Kyllingsuppe med eple og karri
2 personer (oppskriften er tilpasset herfra)

150 g kyllingbryst.
1 løk
1 gulrot
0.5 eple
1.5 ts karripasta
4 dl hermetiske tomater, hakkede
1.5 dl kokosmelk
1 dl kokt ris
1 ss smør
500 ml hønsebuljong
Photo 09.01.14 18 43 01Aller først hakker du løk, gulrot og eple i terninger. Fres løken på middels varme med smør i en kjele til den er myk. Vær obs på at den ikke brunes.
Photo 09.01.14 18 42 06Tilsett gulrot og kyllingbiter. Stek disse i 4-5 minutter før du har i karripastaen. Rør dette godt før du tilsetter hermetisk tomat. Jeg hadde i litt ekstra tomat (dobbelt så mye faktisk), fordi – vel, jeg elsker tomat. Get over it.
Photo 09.01.14 18 44 17Nå tilsetter du eplebitene  og hønsebuljongen. La dette koke i 30 minutter. Tilsett så kokosmelk – (på grunn av min kokosavhengighet tilsatte jeg litt ekstra av det også) – og ferdigkokt ris, la dette koke i rundt 5 minutter til. Server med litt godt brød, og spis spis spis!
Processed with VSCOcam with t1 preset