life // savoring solitude

“in a world that keeps asking us to go higher and faster, how do we begin to go deeper,
into the place where God lives and moves and has his being within us?”
robert benson

det siste året har jeg hatt nødt til å bevisst roe ned og ta meg tid til å være alene, være kreativ, søke tid med Gud. jeg elsker å være aktiv og være med på alt av eventer som kryper og går, men at livet har gått så enormt på high speed har gjort meg noenlunde blind for mange meningsfulle deler av hverdagen. å si nei til noe for å ta en kveld med maling, strikking, eller lesing har blitt vitalt. bare den stunden jeg bruker på å starte dagen med å lese i bibelen og skrive ned noen ord har blitt nesten like viktig for meg som det jeg leser. den lille lommen med tid har tillatt meg å kartlegge dagen, prioritere hva jeg ønsker, og gi den over til Gud.

jeg har trengt å stoppe forherligelsen av hastverk og omfavne et roligere og mer kreativt liv.

Processed with VSCOcam with t1 preset Processed with VSCOcam with t1 preset Processed with VSCOcam with t1 preset

